LES NABİS
Maurice Denis
Homage to Cezanne 1900
1888 sonbaharında, Paris'te, genç bir grup arkadaşıyla sanatta yeni fikirlere ve uygulamalara adanmış bir kardeşlik oluşturmak için bir araya bantlı. Çoğu ünlü Académie Julian de okumuş ve muhafazakâr bir bakış açısı ile bıkmış. Onlardan önce Ön-Rafaelit Kardeşler gibi, onlar bir illusionistic alan üzerine bir portal olarak resim modası geçmiş kavram olarak gördüm ama geçmişin sanatında ilham bulduğumuz reddetti.
Pbr aksine, bu yeni Mesaj İzlenimciler Edouard Vuillard, Pierre Bonnard, Maurice Denis ve Félix Vallotton vardı kime kardeşlik-en önde gelen üyeleri-etmedin kendi adını seçin.
Onların arkadaşı, sembolist şair Henri Cazalis, onlara bunu nasip.
O, İbranice ve Arapça hem de "peygamberler" anlamına gelen "Les Nabis," onları çağırdı.
Belki exoticized "Orient" (ya da Yakın Doğu) bir referans düşünülmüştü; anda sadece akademik oryantalist ressamlar ama mistik eğilimli Sembolistler Hıristiyan olmayan Yakın Doğu ilgilenmişlerdir.
Ya da belki bazı sanatçıların Yahudi, oldu sakal ve tüm bunların misyonu hakkında yoğun ciddi olduğunu basitçe oldu.
Onların işleri, çeşitli ders olsa, sıkıştırılmış veya birden fazla boşluk, yerli ya da günlük konu ve görünür gerçekçilik gizleyen sembolik önemi bir anlamda parlak veya düz renklerin kullanılması paylaştı.
Pierre Bonnard
Self-Portrait 1889
Her durumda, ismi "Nabis" sıkışmış grup avuç içinde, "bir stüdyo, bir" ergasterium "denir ve üyeleri arasındaki mektuplar", ETPMV et MP "imzalı anlamına gelen Fransızca ifade için ayakta harfleri olması idi Buna göre, onunla gitmek için özel bir dil yarattı .
elinizdeki benim kelime ve benim düşünce (Zouave egzotik üniforma giydi Fransız Kuzey Afrika ordusu birimine atıfta) "le Nabi Zouave" sanatçıların birçoğu birbirini oynak, Çok dilde verdi Nabi isimleri-Vuillard oldu "; Denis "le Nabi der schönen Ikonen" ("Güzel görüntülerin Nabi") idi; ve Bonnard oldu "le Nabi très japonard" (uydurma bir dönem Japon sanatı için onun coşku atıfta), Paul Ranson ise kimin grup ilk tanıştığım evde, "japonard que le Nabi japonard artı le Nabi" idi.
Açıkçası, Onların övülen ciddiyet rağmen, bu sanatçılar eğlenceli bir duygusu vardı.
Nabis adlarında Japonya'ya kinaye onlar 19. yüzyılın ortasından bu yana Avrupa'ya sel olmuştu Japon renkli tahta baskılar (ukiyo-e) ilham aldı gerçeğine atıfta bulunmuştur.
Asya sanatının bu dekoratif formu, cesur, parlak renkler ve büyük ölçüde düz resimsel alan, yaygın etkili oldu; onun meraklıları arasında sırayla Nebilerin üzerinde büyük bir etkisi oldu Toulouse-Lautrec, oldu.
Onun gibi, Nabis ince ve dekoratif sanat arasındaki ayrımı reddetti ve çoğu tiyatro afişleri, kitap tasarımları ve illüstrasyonlar, duvar resimleri ve sahne setleri yarattı.
avant-garde tiyatro Vuillard ve Bonnard özellikle ilginçti; 1896 yılında onlar yüzünden müstehcen ve çatışmacı doğaya yakın bir isyan dönüşmesi Alfred Jarry en absürd oyun Ubu Roi-Bir performans başbakanı için set tasarımı, adam Nabi Paul Serusier ve Toulouse-Lautrec kendisi ile birlikte birlikte çalıştı aktörlerin hatları-değil set tasarımları.
Pierre Bonnard
Les Parisiennes 1983
Birkaç Fransız Bir Post-Empresyonizm ile ilişkili sanat gruplarının Ecole de Paris Paris tarafından öğretildiği gibi -, Les Nabis akademik sanat sınırları karşı ayaklandı Ecole des Beaux Arts - tasavvuf ve sembolizm müzikleri ve resim evrensel bir biçimi aradı o renk ve doğrusal bozulma duygusal kullanımına özel dikkat, bir resmin dekoratif sunumu daha önem. Kesinlikle Paul Gauguin çalışmalarından etkilenerek, grup için önemli bir katkı olduğunu kanıtladı Post-Empresyonist resim ve de siecle dekoratif sanat yüzgeç.
isim Nabis 'peygamberlere' için İbranice türetilmiştir ve grup peygamberlerinin olarak resim canlandırmak amaçlayan yol karşılaştırıldığında şair Henri Cazalis tarafından icat edildi modern sanat , eski peygamberlerin İsrail'i gençleşmek olduğunu nasıl.)
En önemli post-empresyonist ressam Nabis grubuna ait dahil Paul Serusier grubunun arkasındaki itici güç - - Maurice Denis (1870-1943) - grup önde gelen teorisyeni - (1864-1927) Pierre Bonnard (1867-1947), Paul Ranson (1862-1909), Ker-Xavier Roussel (1867-1944), Henri Ibels (1867-1936) ve Edouard Vuillard ilerici özel sanat okulunda eğitimi almıştı hepsi (1868-1940), Academie Julian .
Bu orijinal üyeler, daha sonra Macar ressam Jozsef Rippl-Ronai (1861-1927) tarafından katıldı, Fransız sanatçılar Aristide Maillol (1861-1944) ve Georges Lacombe (1868-1916), Hollandalı ressam Jan Verkade (1868-1946) ve İsviçreli sanatçı Felix Valloton (1865-1925).
Yüzeysel Hoşluklar karşı kısmen tepki gösteren İzlenimcilik ve esinlenen estetik ve Synthetism ve Cloisonnism Paul Gauguin (1848-1903) tarafından desteklenen, Nabis 'estetik felsefe arasındaki sınırları kaldırmak oldu dekoratif sanat da sanat enjekte ederken ve şövale boyama edebi ya da başka anlatı anlam.
Ve sanat Gerçekçilik dekoratif lehine kenara konuldu sembolizm .
Sadece yağlı boya ile değil içerik, grup dışarı dallı vitray sanatı , fanlar, goblen , mobilya, mozaik sanatı , taşbaskı baskılar, afiş sanatı , kuklalar, kitap illüstrasyon ve tiyatro set tasarımları.
Pierre Bonnard
The Dinning Room In The Country 1913
Fransa’da ortaya çıkan post empresyonist ve illüstratörler grubu tarafından ortaya çıkmıştır
Bugünkü grafik sanat üzerinde çok kuvvetli etkileri olmuştur
Art nouveau ile parallellik taşıyan bir biçimi vardır ve sembolizmi çıkış noktası olarak alırlar
Paul Sérusier tarafindan kurulmustur
Edouard Vuillard, Félix Vallotton ve Pierre Bonnard grubun diger bir kac üyesidir.
Nabi İbranice’de peygamber,elçi (prophet) demektir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder